Cómo está el patio, neng!



-restauro l'entrada que aquest matí mateix havia esborrat-

A la TIM de l'Aeri li van fer un d'aquells restilings que fan pena: com que no puc passar li casco un espit... Absolutament lamentable! Pel Youtube fins i tot corre el vídeo. A qui li interessi que ho investigui.

6 garlantes:

paca { 20/2/14 22:57 }
El mateix menda li va cascar 2 spits a la R3 de la festa del paca a la roca roja,una via de l`any 2001 que tenía 2 spits i 2 burils a la eeunió(+2 spits del menda!)... deu tenir el gallet fàcil.Despres s`en va a la Incontinència i diu que tots els forats son naturals...i a sobre,d` això li diu "Aventura Alpina"...si els TIM aixequesin el cap...
Joan Prunera { 21/2/14 08:47 }
Òstias!!! estic espés aquest matí, no entenia lo de: "com que no puc passar li casco un espit...". M'ha costat entendre-ho... Si entenc la crítica, però no tot es blanc o negre... S'ha de rebuscar una mica en els aixius com es va obrir aquesta via els anys 40' (ull!, sen se treure-li cap merit, ein...) Ara, si fessim servir les mateixos estris, poder els "mossos d'esquadra" testerarien a dalt per denuciar-te per "atentat ecològic" en un espai natural. De moment ningú et pot denuciar per portat un espitador a la butxaca i si, per tallar un arbre. Era mitjans del segle XX, ara som al segle... dels mòbils? Tot arribarà, nens i nenes, tingueu paciència...
Cesc { 21/2/14 20:01 }
no fa falta que investigueu, aqui teniu el enllaç del fenomen que es diu Jaume Oliva i el seu blog es Aventura Alpina.

http://aventuraalpina.blogspot.com.es/2012/05/integral-del-aeri-de-montserrat-2.html

que hi farem, un dels tants actes caganers de Montserrat.
CLASSIC CLIMBER { 22/2/14 21:49 }
Comentari dedicat a qui ha fet aquesta desgràcia:
Acabo de veure el vídeo. HE FLIPAT amb l'espit que has posat!!!. La vaig fer poc abans que pugessis tu i NO entenc que feies pujant amb un espitador, i com has tingut els sants collons de fer el sacrilegi de posar un espit. Realment si no es té el nivell necessari el que s'ha de fer és baixar-se i punt. Les TIM són les TIM i tothom hauria de saber on es fica. M'ha semblat una excusa barata això que la plaqueta recuperable no aguantaria i que no es podia posar res. T'asseguro que amb una mica d'habilitat SI que es podia posar alguna cosa, i la resta era qüestió de saber escalar. En fi, tant de bo que actituds com aquestes no es repeteixin. I està claríssim que l'espit sobra. No entenc això que "com no estic a l'alçada de la via, doncs poso la via a la meva alçada". Increïble i indignant. Apa, bones escalades i si us plau, no desgraciïs més vies. PAU
Ferran Guerrero { 23/2/14 09:15 }
Sobre aquest tema vam fer un ampli debat al grup Roques Parets i Agulles del cara libro, i va ser sonat, la veritat que solament el fet de portar un espitador penjant, spits, casquillo espansor, cargol, xapa i materll per sortir a escalar ho diu tot de la persona, "sempre que no pugui adaptare el medi a les meves limitacions", aixi va el tema nois, la solució es facil, un dia amb paciencia i una clau es puja es treu, i amb una mica de bardisses i sorreta de la TIM es tapa ben ensalibat i enfangat i apa a corre.
Jaume Oliva { 24/2/14 14:15 }
Bones, agraeixo que hagi sortit el tema per intentar canviar opinions.
Aquest tema es va iniciar al foro de Roques parets i agulles però quan vaig voler continuar donant la meva opinió em vaig trobar que es parlava d'altres temes que no tenien res a veure i ho vaig deixar córrer.
Fa uns quatre anys escassos que em vaig ficar a fons en l'escalada i quan em vaig començar a ficar en segons quines vies van sortir una sèrie de dubtes de com resoldre una sèrie de problemes.
A la TIM abans de posar el espit vaig intentar trobar una altra solució però no me'n vaig sortir.
Vaig considerar que substituir una expaxió deteriorada per una altra podria ser correcte i la vaig deixar pensant que contribuïa al manteniment de la via.
Però com que no ho tenia clar i com que no coneixia a ningú per consultar-ho ho vaig publicar.
Després el Paca es va posar en contacte amb mi i amb una mica de paciència em va anar aclarint el tema.
Com que m'estava agradant molt Montserrat, vaig trobar el gran llibre l'història de l'escalada a Monserrat de Josep Fatjó, considero que va fer una gran tasca d'investigació.
A partir d'aquí vaig descobrir que els TIM van deixar la via neta i que tot el material que hi ha ara l'han anat posant les cordades que l'han anat repetint.
Ara aquesta via pes pot escalar perfectament amb tant sols cintes expres.
M'ha donat l'impressió de que molts dels que critiquen no sabien de que en aquella època no existien els burins, ni tant sols les pitonisses d'expassió.
Sembla que tot això que s'ha anat afegint estigui bé, no veig que ningú es queixi, però aquest material es va deteriorant.
Llavors quan vols fer una via i et trobes material en mal estat, que feu?? us baixeu o intenteu solucionar el problema amb pitons o el que sigui en artifo?.
El vídeo el trauré, el vaig posar per trobar respostes i aquestes ja les tinc.
També m'ha servit per conèixer el caràcter d'alguns.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...