Petating alone

El petating es una de las pasiones de la escalada big-wallera. Uno de los complementos indispensables para convertir la escalada en "casi" lo de menos y hacer de la estancia en pared -más o menos prolongada- un estilo de vida que engancha hasta límites insospechados.

Pero ese way of life vertical requiere un sinfín de chorradas: equipo de alta fidelidad, alta cocina, un saco bién mullido, agua a punta pala y una retaíla de bebidas para amenizar mañanas, tardes y noches. Un sinfín de chorradas que hay que meter en alguna parte.

Esta parte es el petate y subirlo los metros que tenga la tapia elegida es el petating, que nada tiene que ver con el peting, pero que puede llegar a dar muchísimo por el "pet" con las desagradables consecuencias que ello conlleva.

A continuación, damas y caballeros, un sistema como otro cualquiera para remontar tan molesto elemento cuando se escala sin otra compañía que los pajaritos y los murciélagos.

Las fotos hablan por si mismas, de modo que veanlas y juzguen ustedes mismos. De lo que se trata es de aprovechar el rápel que da comienzo a la recuperación del largo escalado para remontar el petate simplemente con nuestro peso (primera foto de la serie).

La cosa requiere, sin embargo, que el petate cuelgue de la reunión con una simple fi-fí. Al tirar fuertemente de la cuerda auxiliar recuperada se suelta y ahí empieza el petating sin esfuerzo que sugiero a sus señorías.

El sistema, por tanto, no es apto para cardíacos con la imaginación embalada (no fuera que mientras escalo el largo se suelte el petate y me mande a mi, a los pajaritos y a los murciélagos a can pistraus).

** Gràcies a kpujo.com per les fotos a l'Aeri.

5 garlantes:

TR { 13/9/10 16:05 }
Hola Dani...

Precisament a mi em va passar el que comentes...desaconsello aquest sistema o fer-lo d'alguna manera ( algun truco habrà) que s'eviti el risc que el petate es "depengi" involuntariament.

El que a mi em va passar es que no sé com, la corda Estatica, curosament plegada dins per tal que s'anés donant a mensura que JO la solicitava, es va quedar bloquejada o bé ( al contrari) es va desplegar excessivament, o enganxar en algun merlet el bucle descendent...

el resultat es que al SEGON llarg de una via vaig veure de sobtre com la burra se n'anava avall i jo de una falqueta i un plom ( en plena faena, vamos...) quan ja esperava la OSTIA PADRE i el drama total, va reultar que la corda estatica tenia 100 mts, el primer llarg 50 i el segon només duia 20 de recorregut.

Pataplaf i el petate va impactar al terra...bé es va "empotrar" a la rimaya...

El que comentes és rapid, però igualment les R han de ser molt "multidireccionals, molt segures i corres el risc que et comento...miarré els manuals ( de vegades hi ha sistemes de assegurar o desassegurar 2clients" per part de un guis conduint cordaddes en raïm, en rappel o en via, que igual pot ser que valgin per limitr elk risc que et comentro...o de barranquisme, no sé...ho miro que m'ha picat la curiositat.

en uqlsevol cas MOLT DE OJU a aquest petating, que si SE SUELTA la burra i tu us aneu avall!!!!
Bullarolas { 13/9/10 17:46 }
Kauk!!! Kina por!!

No sabia de ningú que li hagués passat. De vegades el pes de la corda pot fer saltar la fifí. Però si el petate pesa força és difícil que passi.

((però sempre queda el sistema tradicional))

Si descobreixes algun altre sistema!! l'espero amb candeletes..

A mi em va passar el mateix amb el mateix sistema però arrossegant la ferralla (pròxim post en ment).
Oriol Quo { 14/9/10 16:41 }
Ojuuu!!! Amb aquest sistema, a mi em va passar que quan el petate va arrivar a dalt per acció de contrapes,(rapelant jo fent de contrapes) i jo vaig arrivar a baix a la reunió, les vaig passar "kanutes" per idear manera de subjectar el petate sense que aquest tornés a baixar mentre jo pujava. Si es fa servir aquest sistema, és necesari portar un bloquejador de corda que recuperi la corda del petate mentre nosaltres jumajem... En fi: dificil d'explicar però de veritat que molt necessari si no vols acabar esgotat per haver d'executar mil maniobres...
... Per més éscarni, el día que vaig atir aquesta meva novatada... el petate se'm va creuar amb la corda per la qual jo rapelava i que estàva reenviada a un friend i... en fi... Ho reconec... Sóc un desastre!!!

QUO ...conscient que no hi ha millor petate que... Un petatET.
Anònim { 14/9/10 22:31 }
el millor sistema per pujar un petate es avisar al Paca.PACA
Luis { 6/10/10 00:52 }
Aprovecho la oportunidad para saludarlo y asu vez, invitarlo a ver mi blog dedicado a mostrar la riqueza cultural del Perú mediante fotos comentadas, modelos tridimensionales en imagenes y videos, artículos y más. La dirección es:

historiaenfotosperu.blogspot.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...