Ara li toca a l'Aeri

Des del Mirall Impenetrable fins a la David Aparicio Baró. Els ornitòlegs han detectat algun niu entre aquestes dues vies i pim-pam-pum, el Patronat ha decidit que no s'hi podrà escalar fins a finals de maig. L'Associació d'Escalada Sostenible se n'ha fet ressò i a mi em venen unes quantes preguntes al cap.

Ens n'hem de donar per informats? i quan dic "hem" em refereixo a tothom susceptible de plantar-se un dia al peu de la tàpia per repetir-hi alguna via ara "prohibida"?

Avui és dissabte i potser hi ha algú repetint, no sé, l'Anglada, per exemple. Els forestals posaran algun cartell indicatiu, encara que sigui al pàrquing, davant el refugi de Santa Cecília? Podríem marcar les vies / informar al personal sobre les escalades afectades a refugis, pàrkings, o fins i tot als peus de via?

Quins ocells i a quina zona de la paret? Ens podem plantar tres tios quatre dies per repetir la Vudú i al Mirall, uns 10 metres a la dreta, en canvi, escalar-hi suposaria una sanció?

De quants calers es tracta? La sanció es pot bescanviar per treballs en benefici de la comunitat, per exemple, digo yo, retroequipant vies amb parabolts patrocinats pel patronat, logo inclòs?

El de l'aeri, és l'únic niu? o és que tenen a gent treballant a tot el massís i és qüestió de quatre dies que s'acabin extenent les restriccions de forma generalitzada?

Si la cosa al final funciona així (niu que veig, escalades que prohibeixo), quan trigarem a quedar-nos sense escalar totes les primaveres a totes les zones?

Hi haurà forestals controlant al personal? Es posaran al peu de la canal de Sant Jeroni i multaran "a ojo de buen cubero" als que baixin de les parets? ("Ei tu, que he vist que portes samarreta vermella i casc groc!") O s'instal·laran a la sortida de la Valentín, amb unes cadires de plàstic i un parassol, fent-la petar, amb unes birres i unes olivetes?

Ens convidaran a una cerveseta, si sortim de la Vudú?

Pequem d'ingenus i no els costa gens prohibir-nos coses o és només una altra pregunteta tonta d'entre les que m'han vingut al cap aquest matí?

No podríem cenyir-nos a vies concretes? No seria més fàcil d'acceptar i al mateix temps, molt més senzill de respectar per part del col·lectiu?

Senyores, senyors,

Desesperem-nos. Que el rellotge té corda per estona i segons com, és l'únic que ens queda.

9 garlantes:

Josep Barberà. { 21/3/09 20:00 }
El tema comença a fotre pena. A veure si aquest instrument anomenat Xesca, ens serveix per comença a plantar cara davant l'administració com a col.lectiu fort, mobilitzat i unit.

Hi han un bon nombre de col.lectius ben preparats que fa temps negocien pam a pam del territori amb el polític de torn. Per què amb els tècnics d'associacions com el GEPEC i d'altres, ni hi ha res a fer. Si fora per ells no escalaríem enlloc!. S'està fent fa massa temps tabla rasa amb el tema de les prohibicions.

Bon escric.
Unknown { 21/3/09 20:45 }
Jo el que faria, vist lo vist, és dinamitar tot Montserrat. Així ens fem petar tots els pajarracos, tan els que volen com els que toquen bé de peus a terra. S'hi podria fer el Poligon industrial "La Codolera". A l'igual ara posariem de moda un altre cop els empedrats romans.

Ja posats podrien haver prohibit la via akella que en trepitja 25. Ja li vindré jo a posar un pajarraco amb 80 ous!

Jo d'això en dic eco-feixisme. Em penso que tot això ve de que es va trobar un niu a la Valentin. Oju!

Salut!

Jo flipo nanu!
Anònim { 21/3/09 21:53 }
D'aqui a poc prohibiran la sal als restaurants........1984 George Orwell...Sergi.Salutacions tots.
Anònim { 23/3/09 11:42 }
Ei, siguem una mica seriosos perquè aquest tipus de comentaris no ens ajuden gens. Ha de ser compatible l'escalada i el respecte de la fauna, i sinó , els que ens em de fotre som nosaltres i no els ocells, que allà ja hi vivien.
Salut i a tibar
Unknown { 23/3/09 12:50 }
Jo parlo amb coneixement de causa. Tot just tinc colegues ornitòlegs, quina casualitat, no?? Doncs si! I el que s'està fent és una salvatjada. I punt!
Bullarolas { 23/3/09 13:51 }
Haya Paz!

Anònim, ningú no ha parlat de no poder conviure amb la fauna. Der k., queda clar que la regulació està feta a l'engròs. Tots els extremismes són excloents. És cert que si fos per alguns es prohibiria l'escalada. Per sort tampoc són ells els que decideixen.

Des del meu punt de vista no són els ocells o nosaltres si no una gestió científica del tema, que una cosa és passar per sobre d'un niu amb ous i l'altra és fer-ho per una via a 20 o 30 metres. És això el que s'ha d'estudiar, per no perjudicar ni escaladors ni ocellacos.

M'he passat una bona estona buscant algun estudi a la xarxa sobre escalada i nidificació i no hi ha manera. El que va fer el patronat per sentar les bases de la regulació actual no és públic (almenys a la xarxa).

Josep, també penso que ha de ser a través de la Xesca que s'articuli una resposta i es reclamin estudis científics específics sobre l'impacte dels escaladors als nius.
Piter { 23/3/09 20:04 }
En el blog de mr. K s'ha publicat la imatge de l'aeri amb el subtitol "imagen cedida por XESCA", pero de notificació oficial no n'hi ha cap.

La veritat, trobo excessiva l'amplitud de la proposta de regulació, per altra banda el termini de regulació sembla prou ajustat.
Anònim { 24/3/09 15:12 }
....

Amb la de vies que hi ha al món, amb la de vies que hi ha a MOntserrat, amb la de vies que hi ha a la Nord, amb la de vies que hi ha a l'Aeri...tallar-se durant uns pocs mesos ( fins al maig BOws...de escalar-ne unes quantes, en pos de la cria de un aocell, o deu,...ualaaaah! Quinscrifici! si total a altres llocs els maten a desenes! Jo passo...quedejodan los buchos, i a mi la natura la respecto MOLT, però de posturilla, si em foten el finde enlaire em cago amb el qui sigui i sóc pirata...no vull bolts per ecologioètica, perquè respecto a la roca...la MEVA ROCA...la MEVA LLIBERTAT i les MEVES vies...

buah...paius..em sembla que això ja surt de mare no?

I sobre la APLICACIÓ del tema...facil, amb un rifle de mira òptica hi ha serbis reciclats de Kosovoq ue et fan baixar en u tres i no res..no calen multes...

com deia en Forceps..."país..."..i així ens va...
Anònim { 25/3/09 20:20 }
tranquils,l`ocell no durará gaire..."Paca"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...