Essències Montserratines X: Escalada ferroviària

Com que l'amic Tranki insistex, cada vegada que en té oportunitat, que la Cerdà-Pokorski de la Prenyada és una escalada que hauríem d'entronitzar al costat de les grans del massís i cada dia que passa es repeteix més, em sabreu disculpar si l'essències d'avui torna a centrar-se a Sant Benet.

Seré breu. Un racó preciós, traçat lògic i intuitiu, roca excel·lent, moviments atlètics, equipament segur, tot i que autèntic (res brilla ni enlluerna) i alguna sorpresa.

La majoria d'escaladors que al llarg del segle XX van conquerir aquestes muntanyes es desplacaven al massís en tren. Això i l'elevat preu del material d'escalada, la falta d'ingressos o la imposibilitat adquirir pitons o reblons va aguditzar els sentits del personal.

Si a l'Angda-Cerdà de l'Aeri els reblons provenien dels seients del tren que venia de Terrassa, pispats durant els viatges cap a Montserrat, la fissura d'entrada de la Cerdà-Pokorski no és queda curta. Compta amb un clau d'aquells que serveixen per subjectar els rails. No tinc ni idea d'on surt l'artilugi ni de si el van pitonar durant la primera ascensió o és posterior, però la cosa, tot i el rovell, continua fent pinta d'aguantar una caiguda.

1 garlantes:

en Girbén { 22/9/09 21:34 }
Tens tota la raó. Al 76 les vies començaven i acabaven a les vies de l'estació de Monistrol, i aquesta també. Recordo clavar a la fissura i quatre gotes "amanint" el desplom.
A qui pretengui l'exactitud retrospectiva li recomano d'anar-hi amb una molt muntanyenca "bota dura".
Ja ens explicarà què li ha semblat la clàssica de la dreta esquena de la dona en prenys.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...